title
کد خبر: 259381
00
الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد

جلسه 818 شورای فرهنگ عمومی 28 فروردین 1403 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» اظهار کرد: جهش یعنی اینکه سهم اقتصاد دولتی نصف شود و درصد بخش خصوصی و بخش تعاونی حداقل دو برابر شود. نمی‌گویم که این اتفاق یکساله رقم بخورد اما باید برای آن برنامه‌ریزی شود. 

وی ادامه داد: مشارکت مردمی در شعار سال یعنی اقتصاد خرد و بنگاه‌های کوچک مورد توجه باشد.‌ در حال حاضر بعضی بخش‌های شهرک‌های صنعتی به درستی نمی کنند، برخی ظرفیت‌ها به افراد واگذار شده اما فعال نیستند. یکی از تفاضاها این است که تمام ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی در کشور فعال باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: باید الگوی حکمرانی برای تولید داشته باشیم، اگر اقتصاد به مردم واگذار شود دستاوردهای بهتری خواهد داشت، مردم در این زمینه آمادگی دارند و اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد. 

وی تأکید کرد: دولت باید اراده‌ای برای الگوی حکمرانی تولید داشته باشد و این در کشور ما امکان‌پذیر است.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز